Hírek

Elérhetőségek

SzMSz a 1-2017. (I.31.) önkormányzati rendelettel egységes szerkezetben

Pilismarót Község Önkormányzat Képviselő-testületének
11/2014. (XII.16.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Pilismarót Község Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

 I. fejezet
Általános rendelkezések

1.§

(1) A képviselő-testület és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen Szervezeti és Működési Szabályzatban (a továbbiakban: SZMSZ) foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
(2) Az SzMSz a mellékleteivel együtt megküldendő:

          a) polgármesternek,
          b) a települési képviselőknek,
          b) a nem képviselő bizottsági tagoknak,
          c) a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalnak

2.§

(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Pilismarót Község Önkormányzata
     (a továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye: 2028 Pilismarót, Rákóczi Ferenc út 15.
(3) Az önkormányzat levelezési címe: 2028 Pilismarót, Rákóczi Ferenc út 15.
(3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.pilismarot.hu
(4) Az önkormányzat elektronikus levélcíme: polgarmester@pilismarot.hu

 3.§

(1) Az önkormányzat hivatalos lapjának neve: Pilismaróti Hírek
(2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik: negyedévente
(3) Az önkormányzat hivatalos lapjának tartalmaznia kell különösen:
          a) a közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkat, esetenként rendeleteket,
          b) a fontosabb társadalmi eseményeket, azokról a beszámolót.
(4) Az önkormányzat hivatalos lapját lapszámonként a Pilismaróti Polgármesteri Hivatal lefűzi és 4 évente bekötteti a jövőbeni kutathatóság miatt.

 4.§

(1) Az önkormányzat önálló polgármesteri hivatalt működtet.
(2) A polgármesteri hivatal elnevezése: Pilismaróti Polgármesteri Hivatal
(3) A polgármesteri hivatal levelezési címe: 2028 Pilismarót, Rákóczi Ferenc út 15.

5.§

(1) Az önkormányzat címerét, zászlaját és azok használatának rendjét a 6/2000. (VIII.14.) önkormányzati rendelet szabályozza.
(2)Az önkormányzat jelképeinek színes grafikáját e rendelet 1. melléklete tartalmazza
(3)A helyi önkormányzati kitüntetések és elismerő címek adományozását a 7/2006. (V.29.) önkormányzati rendelet szabályozza.

II. fejezet
A képviselő-testület feladata- és hatásköre

 6.§

(1)A Képviselő-testület által szerveire átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét e rendelet 2., 3. és 3/A.  melléklete tartalmazza.1
(1a) A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2015. (II.24.) önkormányzati rendeletében foglaltak szerint ruházza át a polgármesterre, Szociális, Egészségügyi, Oktatási, Közművelődési, Ifjúsági és Sport Bizottságra.
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az e kereten belül tett intézkedéseiről, azok eredményéről évente két alkalommal beszámolni köteles.


[1] Módosította az 1/2017. (I.31.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2017. február 1. napjától.

7.§

(1)      Az Önkormányzat által önként vállalt feladat:
a) egyesületek, non-profit szervezetek támogatása,
(2) az önkormányzat által ellátott kormányzati funkció szerinti besorolást az 4. melléklete tartalmazza.

8.§

Az önkormányzat vállalkozói tevékenységet nem végez.

 

A képviselő-testület gazdasági programja, munkaterve
9.§

(1) A képviselő-testület a megalakulását követő 6 hónapon belül megalkotja és elfogadja az önkormányzat tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési programokat tartalmazó koncepciót, gazdasági programot.
(2) A gazdasági program tervezetének előkészítéséről és a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

11. §

(1) A képviselő-testület a gazdasági programon alapuló, évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját.
(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:

  a)   önkormányzati képviselők,
  b)   bizottságok,
  c)   polgármester,
  d)   alpolgármester,
  e)   jegyző,
  f)   a közszolgáltatást nyújtó szervek vezetői,
  g)   a település intézményeinek vezetői,
  h)   a település önszerveződő közösségei.

 

 

 

 

 

               
       
(3) A munkatervjavaslat előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokáról.
(4) A munkaterv tartalmazza:

                        a) a képviselő-testület ülésének tervezett időpontjait és napirendjét,
                        b) a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét,
                        c) a tervezett napirendi pontot véleményező bizottság(ok) megjelölését,
                        d) az előterjesztések elkészítésének határidejét.
(5) A munkatervet úgy kell összeállítani, hogy ülésenként maximum 5 fő napirendi pont szerepeljen.

III. fejezet

A képviselő-testület ülésének összehívása
12.§

(1) A polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása, valamint e tisztségek betöltetlensége esetén, az ülés összehívására és vezetésére a legidősebb települési képviselő, mint korelnök jogosult és köteles.
(2) A képviselő-testület évente legalább tíz alkalommal rendes ülést tart. A rendes ülések tervezett időpontja minden hónap utolsó keddje. Az éves munkatervben elfogadott képviselő-testületi ülések kezdési időpontja: délután 16 óra. Pályázati határidő lejárta vagy a szükséges döntés hiánya az önkormányzatnak kárt okozna, a testületi ülés kezdő időpontjától el lehet térni. Ezen kívül a képviselő-testület szükség szerint rendkívüli ülést tarthat.
(3) A polgármester szükség esetén rendkívüli ülést hív össze. A rendkívüli ülések száma nincs meghatározva.
(4) A képviselő-testület ülését a Mötv. 44. §-ában foglalt eseteken kívül 15 napon belül össze kell hívni:
a) ha dönteni kell a hatáskörébe tartozó halaszthatatlan ügyben,
b) ha a választópolgárok 10 %-a kezdeményezi,
(5) A rendes ülésre szóló meghívót és a csatolt írásos előterjesztéseket, a képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót az ülést megelőzően legalább 1 nappal a képviselő-testület minden egyes tagjához el kell juttatni.
(6) Halasztást nem tűrő indokolt esetben polgármester a képviselő-testület ülését formális meghívó és írásbeli előterjesztés nélkül telefonon vagy elektronikus úton is összehívhatja, azonban a sürgősség okát a meghívottal mindenképpen közölni kell.
(7) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, a javasolt napirendi pontokat és előadóikat. A meghívót a polgármester írja alá, vagy „sk.” jelzéssel látja el.
(8) Az ülés időpontját, helyét és javasolt napirendi pontjait közzé kell tenni a község hirdetőtábláin, valamint a Pilismaróti Polgármesteri Hivatal (2028 Pilismarót, Rákóczi Ferenc út 15.) épületében lévő hirdetőtáblán, az önkormányzat hivatalos honlapján, valamint a kábeltelevízió képújságjában.

 

A képviselő-testület ülésére meghívandók köre
13.§

(1) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

  a)   az önkormányzati képviselőket,
  b)   a bizottságok nem képviselő tagjait,
  c)   a jegyzőt,
  d)   az önkormányzat intézményeinek vezetőit,
  e)   a történelmei egyházak vezetőit,
  f)   a község gazdálkodó szerveinek vezetőit,
  g)   a Pilismaróti Hírek főszerkesztőjét,
  h)   a Pilismaróti honlap szerkesztőjét,
  i)   a civil szervezetek és alapítványok elnökeit, vezetőit (Pilismaróti SE elnöke, Polgárőrség elnöke, Pilismarótért Alapítvány elnöke),
  j)   az önkormányzat által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit, tevékenységi körüket érintő kérdésben,
  k)   akit a polgármester vagy a Képviselő-testület megjelöl.

(2) A meghívottakat az ülésen tanácskozási jog illeti meg.

 

A képviselő-testületi ülés vezetése
14.  §

(1) Az ülésvezető feladatai és jogosítványai:

  a)   megállapítja a határozatképességet, megnyitja, berekeszti az ülést,  
  b)   bemutatja a meghívottakat,  
  c)   előterjeszti a napirendi javaslatot, melyről a testület dönt,  
  d)   tájékoztatást ad az esetleges sürgősségi indítványokról,  
  e)   napirendi pontonként megnyitja, vezeti és lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,  
  f)   napirendi pontok közötti összefüggés esetén együttes tárgyalást javasol,  
  g)   tárgyalási szünetet rendelhet el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor,  
  h)   biztosítja az ülés zavartalan rendjét,  
  i)   a képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében az ülésvezető a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:  
        a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz           nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,  
        b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki az ülésen rendbontó magatartást tanúsít és viselkedésével a tanácskozás rendjét megzavarja,  
        c) tartós rendzavarás, állandó lárma vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében az ülésvezető - ha ismételt figyelmeztetései sem jártak eredménnyel - felfüggesztheti, vagy berekesztheti az ülést.  

(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek, melyekre az előterjesztő válaszol. Amennyiben azonnali válaszadás nem lehetséges, úgy az előterjesztő írásban 15 napon belül, de legkésőbb a soron következő testületi ülésen köteles választ adni a hozzá intézett kérdésre.
a) A kérdések, hozzászólások sorrendje: először a települési képviselők, majd a jelenlévő meghívottak és vendégek kapnak szót. Egy napirendi pont tárgyalásának időtartama maximum 1 óra, ezt követően a polgármester a témát lezárja vagy elnapolja. Elnapolás esetén az ismételt megtárgyalás időpontja legkésőbb a soron következő testületi ülés időpontja.
(3) A testületi ülés meghívójában megjelölt kezdési időpontjától számított 15 perc elteltével, határozatképtelenség esetén a már megjelent képviselők és meghívottak nem kötelesek tovább várakozni.
(4) Ha a képviselő-testület nem határozatképes, akkor a testületi ülést ugyanazon napirendi pontok tárgyalására hét napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
(5) A testületi ülést attól függetlenül, hogy az elfogadott napirendi pontok megtárgyalásra kerülte-e vagy sem, az ülés kezdetétől számított 5 óra múlva be kell rekeszteni.

 

A képviselő-testület tanácskozásának rendje
15.  §

(1) A képviselő-testület üléseit – a közmeghallgatást is- a Községháza nagytermében (díszterem) tartja.
(2) Az önkormányzati képviselők részére olyan körülményeket kell teremteni, hogy munkájukat zavartalanul végezhessék, ugyancsak megfelelő helyet kell biztosítani a meghívottak és az ülés technikai lebonyolítását segítő munkatársaknak is. A hallgatóság a nyilvános ülésen a részére kijelölt, a terem bejárata felöli oldalon elhelyezett széksorokban foglalhat helyet.
(3) A képviselő-testület és a bizottsági ülések nyilvánosságának biztosítása érdekében az ülésen bármely állampolgár szabadon részt vehet. Az ülések idejéről, helyéről és a tervezett napirendről az állampolgár a 12. § (8) bekezdése alapján értesül.
(4) Az érdeklődő polgár valamely napirendi pont kapcsán – legfeljebb 3 perc időtartamra – a települési képviselők után szót kaphat, melyről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.

 

A napirend megállapítása
16. §

(1) A polgármester az adott ülés napirendi pontjainak tervezésénél figyelembe veszi a Munkatervben arra az ülésre meghatározott napirendeket, a korábbi üléseken tett napirendi javaslatokat, továbbá a Polgármesteri Hivatal javaslatait.
(2) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. Elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(3) A napirendi pontok tárgyalási sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:
a) két ülés között történtek tájékoztatója, valamint beszámoló a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról,
b) rendelet tervezetek,
c) felkért előadók, szakértők közreműködésével készült előterjesztések,
d) határozati javaslatok,
e) tájékoztatók,
f) személyi kérdések,
g) interpellációk,
h) egyebek és tájékoztatók.
(4) A tájékoztatók keretében írásban számolnak be:
a) a polgármester:
aa) a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról,
ab) az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint a jelentősebb eseményekről,
ac) a következő testületi ülésig előre tudható polgármesteri programokról.
b) a polgármester és a bizottságok elnökei az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
(5) A települési képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben az ülés napirendjébe nem kerülnek a javaslat(ok), a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe kötelezően fel kell venni a képviselő javaslatát, javaslatait.

17. §

(1) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló polgármesteri tájékoztatót és a lejárt idejű határozatok végrehajtásairól szóló tájékoztatást a képviselő-testület a napirendi pontok tárgyalása előtt hallgatja meg. Egyetértés esetén határozathozatallal veszi tudomásul azt.

Előterjesztések
18. §

(1)   Előterjesztésnek minősül:
     a)  minden a munkatervbe felvett és új – tervezett napirenden kívüli – anyag;
     b)  a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2)  Előterjesztés benyújtására jogosult:
     a)      a polgármester;
     b)      az alpolgármester,
     c)      a témakör szerint illetékes bizottság(ok) elnöke(i);
     d)     a képviselő-testület tagja;
     e)      a jegyző.
(3)   A képviselő-testületi ülésre az előterjesztés a (4) bekezdésben foglalt kivétellel írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik valamennyi anyag postázásáról. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
a) Halaszthatatlan minden olyan ügy, melynek késedelmes előterjesztése  kárt okozhat. Természeti katasztrófa következtében keletkezett káresemények, vis maior, pályázatok benyújtása, költségvetést érintő előirányzat módosítás.
(4)  Szóbeli előterjesztést kivételesen, a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor. A szóbeli előterjesztés leghosszabb ideje 4 perc, ezt azonban a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel megváltoztathatja.
(5)  Az előterjesztések valamennyi típusa csak az érintett bizottság(ok) véleményének, valamint a jegyző jogszerűségi észrevételeinek ismeretében tűzhető napirendre.
(6)  Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:
   a) Az előterjesztés első része tartalmazza
          aa)   a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,
          ab) a tárgykört érintő jogszabályokat,
          ac) az előkészítésben részt vevők véleményét,
          ad) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják.
   b) Az előterjesztés második része tartalmazza:
          ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
          bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.

 

A sürgősségi indítvány
19. §

(1)   A képviselő-testület a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali megtárgyalásáról, vagy elvetéséről egyszerű szótöbbséggel, soron kívül dönt.
(2)  A sürgősségi indítvány benyújtásának a feltételei:

  a)   Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző nap 12 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
  b)   Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:
      ba) a polgármester,
      bb)  az alpolgármester
      cc)   a témakör szerint illetékes bizottságok elnökei,
      dd) a képviselő-testület tagja,
      ee)   a jegyző.
  c)   Ha a polgármester vagy valamely sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására;
  d)   Amennyiben a képviselő-testület nem fogadja el a sürgősségi tárgyalásra irányuló javaslatot, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják azt.

 (3)  Sürgősségi indítvány esetében is megfelelően alkalmazni kell a 18. § (1)–(3) bekezdésében foglaltakat.

Ügyrendi javaslat
20. §

(1)     Az ügyrendi javaslat: a Képviselő-testületi ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, eljárási kérdésekre vonatkozó javaslat.
(2)     A képviselők az ülés során bármikor tehetnek ügyrendi javaslatot, és részükre soron kívül szót kell adni.
(3)     Az Ügyrendi javaslat két részből áll. Az első rész, melynek időtartama 30 másodperc a javaslat ismertetése, második rész annak indokolása 30 másodperc időtartamban Ha az első részből nem válik nyilvánvalóvá a felszólaló javaslata, az ülésvezető megvonja a szót.
(4)   Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra - az előterjesztésben szereplő  javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.
(5)   Az ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

 

A szavazás rendje
21. §

(1)    Az ülés vezetője az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
(2)    Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról, akkor is külön-külön kell szavazást elrendelni.

 22. §

(1) Szavazategyenlőség esetén a vita tovább folytatható és a javaslat ismét szavazásra bocsátható. Ismételt szavazategyenlőség esetén az előterjesztő javaslatát a következő rendes ülésre terjesztheti elő.

(2) A testület minősített többségű szavazata szükséges:

  a)   a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;
  b)   a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele, átadása;
  c)   közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;
  d)   eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál, Kormányhivatalnál, Ügyészségnél, bíróságnál, perindítás;
  e)   a települési képviselő, polgármester a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá ügyében való döntés;
  f)   a településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása, területszervezési kezdeményezés;
  g)   zárt ülés elrendelése;
  h)   Önkormányzati pénzügyi kötelezettséget vállaló szerződéskötéshez;
  i)   sürgősségi indítvány tárgyában való döntéshez;
  j)   hatáskör átruházásához, átruházott hatáskör esetileg történő visszavonásához.
 
 
A szavazás módja
23. §

(1) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.
(2) A képviselő-testület legalább 2 fő képviselő indítványára név szerinti szavazást tart.
(3) Névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés vezetőjét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.
(4)2
(5) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.
(6) Név szerinti szavazást kell tartani:

    a)3  
    b) önkormányzati vagyon megterheléséről,  
    c) hitelfelvételről,  
    d) önkormányzati kötvénykibocsátásról.  

 


[2] Hatályon kívül helyezte a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.
[3] Hatályon kívül helyezte a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

 

24. §4


[4] Hatályon kívül helyezte a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

A képviselő-testület döntései
25. §

(1) A képviselő-testület határozata tartalmazza
   a) a testület döntését,
   b) a döntés végrehajtásának határidejét,
   c) a végrehajtásért felelős személy nevét, szerv elnevezését,
(2) A képviselő-testület döntéseiről a jegyző határidő-nyilvántartást vezet.
(3) A döntést a jegyzőkönyv aláírását követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül el kell elküldeni a végrehajtásért felelős személynek és szervnek.

26. §

(1) Önkormányzati rendelet alkotását, és határozathozatalt kezdeményezheti
a) a települési képviselő
b) a bizottság,
c) a polgármester,
d) az alpolgármester,
e) a jegyző,
f) 5
g) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,
h) a település önszerveződő közössége.
(2) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.
(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi. Esetenként megbízható az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, illetve külső szakértő.


[5] Hatályon kívül helyezte a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

27. §

(1) Az önkormányzati rendelet előkészítése során elemezni kell a jogszabályi környezetet, a szabályozandó tárgy szerint érintett szervezetek, szakemberek véleményét, álláspontját, társadalmi egyeztetés releváns eredményét.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elemzés eredményét a rendelet előterjesztésében az előterjesztő ismerteti.
(3) A lakosság széles körének jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendelet tervezetét legalább 5 napra társadalmi egyeztetés céljából el kell helyezni a Pilismaróti Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján. A településen lakó választópolgárok a tervezettel kapcsolatos véleményt írásban juttatják el a polgármesterhez a közzétételben megjelölt időpontig.
(4) A (3) bekezdés szerinti társadalmi egyeztetésre nem lehet bocsátani a helyi adóval, önkormányzati vagyongazdálkodással, költségvetéssel, önkormányzati bevétellel és a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatával kapcsolatos rendeleteket.

28. §

(1) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti képviselő-testület elé.
(2) A rendelet-tervezet általános és részletes indokolással terjeszthető elő. Az előterjesztő tájékoztatja a képviselő-testületet az előkészítés és a véleményeztetés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.
(3) A rendelet hiteles, kihirdetésre kerülő szövegét a jegyző állapítja meg.
(4) A jegyző a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.
(5) Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezettek évente, a munkatervben meghatározott időpontban tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről és a végrehajtás legfontosabb tapasztalatairól.

Önkormányzati rendeletek és határozatok jelölése, kihirdetésének módja
29. §

(1) A rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel kerül kihirdetésre. Az önkormányzat honlapján a rendeletek mellékleteit és egységes szövegét is meg kell jeleníteni.

a) A rendelet és a határozat a Polgármesteri Hivatal épületében tekinthető meg személyesen.
b) A rendelet a kifüggesztés napjával minősül kihirdetettnek.

30. §

(1)A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül, mely alapján kivonatos formában készül a jegyzőkönyv.
a) A hangfelvétel őrzéséről a jegyző gondoskodik.
b) A hangfelvétel a számítógépbe elkülönítetten kerülnek lementésre. A hangfelvételeket 6 hónapig meg kell őrizni, azután a hanganyagot törlik.6
(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
(4) A jegyzőkönyv 1 eredeti példányban készül, melyet a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli.
(5) A jegyző gondoskodik arról, hogy a jegyzőkönyvek évenkénti bőrkötésben kerüljenek megőrzésre a község könyvtárában.


[6] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

 

III. fejezet

A helyi önkormányzati képviselő

31. §

  (1) A képviselő-testületi ülésen történő részvétel igazolatlan elmulasztása esetén a képviselő-testület határozattal megvonhatja a mulasztó képviselő egy havi tiszteletdíját, amennyiben egymás után igazolatlanul 3 esetben hiányzik a képviselő az ülésről. Az igazolások elfogadásáról a képviselő-testület a mulasztással egyidejűleg dönt azok benyújtásának időpontjától függetlenül.

(2) Ismételt mulasztás esetében, ismételten kiszabható a tiszteletdíj megvonás.

32. §
Személyes érintettség bejelentése

(1) Ha az önkormányzati képviselő a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a részére megállapított havi tiszteletdíját 1 havi időtartamra 25 %-kal csökkenteni kell.
(2) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt a jogkövetkezmény a tény bekövetkezésétől számított 6 hónapon belül állapítható meg.

IV. fejezet

A bizottsági működés főbb szabályai

33. §

  (1)   Az önkormányzat bizottságai:
      a) Pénzügyi, Településfejlesztési Bizottság 5
      b) Szociális, Egészségügyi, Oktatási, Közművelődési, Ifjúsági és Sport Bizottság 5 fő.
      c) Pilismaróti Települési Értéktár Bizottság 3 fő.7
  (2)    A képviselő-testület a Pénzügyi, Településfejlesztési Bizottság hatáskörébe utalja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, kezelésével, őrzésével és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátását.
  (3)   E bizottságot jelöli ki a képviselő-testület a képviselők összeférhetetlensége, méltatlansága ügyében benyújtott kezdeményezés kivizsgálására, valamint a képviselő e bizottságnak adhatja át a 30 napbon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozatát.
  (4)   A bizottság üléseire valamennyi képviselő-testületi tagot meg kell hívni. A bizottsági ülés előterjesztéseit az ülés előtt legalább 3 nappal kell a bizottság tagjainak megküldeni.
  (5)8    
  (6)   A Bizottságok feladatainak végzéséhez alkalmanként külső szakmai segítséget vehet igénybe.
  (7)    A Bizottságok elnökének jogköre:
      a) tervezi és szervezi a bizottság tevékenységét,
      b) gondoskodik a bizottság határozatának, javaslatainak továbbításáról és végrehajtásáról,
      c) tájékoztatja a képviselő-testületet a bizottság működéséről,
      d) együttműködik a polgármesterrel és más bizottságok elnökeivel,
      e) javaslatot tesz a bizottsági tagok közötti munkamegosztásra,
      f) állást foglal a bizottság nevében a bizottság feladatkörébe tartozó kérdésekben.
  (8)    A Bizottságok elnökének feladatai:
      a) Az elnök a Bizottság üléseit összehívja, megnyitja, megállapítja a határozatképességet, berekeszti, szünetet rendel el.
      b) Az elnökök ülésvezetési feladatai, jogköre:
      ba) az ülés vezetése,
      bb) a szó megadása, megtagadása, megvonása,
      bc) az ülés félbeszakítása,
      bd) javaslatot tehet napirendi pont tárgyalásának elnapolására, új napirendi pont felvételére,
      be) tárgyalási szünet elrendelése,
      bf) zárt ülés elrendelésének kezdeményezése.
  (9)   Az elnökök vitavezetési feladatai:
      a) napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát,
      b) szavazást rendel el,
      c) megállapítja a szavazás eredményét,
     

d) kimondja a határozatot.

  (10)   A Bizottság elnökhelyettesének feladatait – esetenként – a Bizottság elnöke határozzák meg.

[7] Módosította az 1/2017. (I.31.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. február 1-től.
[8] Hatályon kívül helyezte a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

 
34. §
 
  (1)   A Bizottságok üléseire meg kell hívni:
      a) a bizottságok tagjait,
      b) a polgármestert,
      c) az alpolgármestert,
      d) a jegyzőt,
      e) az önkormányzat szakmai feladatot ellátó munkatársait,
      f) a képviselőket,
      g) akit a bizottságok elnökei megjelölnek.
  (2)   A Bizottságok üléseit az ülés helyének és napjának, napirendjének, a napirend előadójának, az ülés kezdési időpontjának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.
  (3)   A rendes ülésekre szóló meghívót a bizottságok üléseinek napját megelőzően legalább 3 nappal, a rendkívüli ülésekre szóló meghívót pedig legalább 24 órával előtte kell kézbesíteni. Pályázati határidő lejárta vagy a szükséges döntés hiánya önkormányzatnak kár okozna lehetőség van az ülések telefonon történő összehívására.9
  (4)   Az az elnökök a Mötv.-ben foglaltakon túlmenően kötelesek összehívni a bizottságokat:10
      a) a képviselő-testület indítványára,
      b) a bizottság legalább 1/3-adának a kérésére.
  (5)   A határozatképtelen bizottsági ülést 8 napon belül változatlan napirendi pontokkal ismét össze kell hívni.

[9] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.
[10] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

 
35. §

(1)11(
(2) Egy képviselő több bizottság elnöke és tagja is lehet.
(3)A bizottsági ülésen meghívottként vesznek részt a képviselő-testület tagjai, a jegyző, és akit a tárgyalandó ügy érint.12
A bizottsági tag:
a) köteles részt venni a biztossági üléseken, távolmaradását  és végleges távozását az ülésről köteles bejelenteni a bizottság elnökének,
b) a bizottság elnökétől és az ülésre tanácskozási joggal meghívott hivatali dolgozótól felvilágosítást kérhet a bizottság hatáskörébe tartozó ügyekben,
c) napirendi pontot terjeszthet elő,
d) megbízás alapján képviselheti a bizottságot.
(4) A bizottság feladatkörébe tartozó ügyekben

  a)   előkészíti a képviselő-testület döntését,
  b)   dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,
  c)   szervezi a képviselő-testület döntéseinek végrehajtását,
  d)   kezdeményezi valamely előterjesztés vagy indítvány sürgősségi tárgyalását,
  e)    állást foglal a képviselő-testület által meghatározott előterjesztésben foglaltakról
  f)   ellenőrzi a Polgármesteri Hivatalnak a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve végrehajtására irányuló tevékenységét,
  g)   ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.

(5) Bizottság mindazon előterjesztést terjesztheti a testület elé, amely az önkormányzat költségvetésének, zárszámadásának a megállapításával összefügg.


[11] Hatályon kívül helyezte a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.
[12] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

V. fejezet
A polgármester, az alpolgármester
36. §

(1)A polgármester a választópolgárok által megválasztott, főállású munkaviszonyban álló tisztségviselő.
(2) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és hatásköreit e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(3) A polgármester döntéséről a Képviselő-testületet soron következő ülésén köteles tájékoztatni.

37. §

(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, a polgármester helyettesítésére és munkájának segítésére a tagjai közül egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

VI. fejezet
A jegyző
38. §

(1) A jegyző a képviselő-testület és szerve jogszabálysértő döntések, működés jelzésére irányuló kötelezettségét a testületi ülésen az adott napirendi ponton belül vagy a jogszabálysértő döntés, vagy a jogszabálysértő működés jogszabálysértésének voltáról való tudomására jutását követő képviselő-testületi ülésen teljesíti. A jegyző abban az esetben is teljesíti a jogszabálysértő döntések, működés jelzésének kötelezettségét, ha a Komárom- Esztergom Megyei Kormányhivatal szakmai segítségnyújtás keretében tett javaslatát a testület elé terjeszti.
(2) A polgármester aljegyzőt, a jegyző javaslatára nem nevez ki.12
(3) A jegyző a polgármesteri hivatalban minden szerdán 14 órától 17 óráig fogadónapot tart.
(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az igazgatási és szociális előadó, anyakönyvvezető látja el.
(5) A képviselő-testülettől a jegyzőre átruházott hatáskörök listáját az SzMSz 5. melléklete tartalmazza.


[13] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

VII. fejezet
A Polgármesteri Hivatal
39. §

(1) A képviselő-testület a működésével kapcsolatos feladatok ellátására, az ügyek előkészítésére és a végrehajtással kapcsolatos teendők elvégzésére polgármesteri hivatalt hoz létre.
(2) A Pilismaróti Polgármesteri Hivatal:
a) megnevezése: Pilismaróti Polgármesteri Hivatal
b) rövidített neve: Polgármesteri Hivatal
c) székhelye, címe: 2028 Pilismarót, Rákóczi F. út 15.
d) levelezési címe: 2028 Pilismarót, Rákóczi F. út 15.

VIII. fejezet
Az önkormányzat társulásai
40. §

(1)Az Önkormányzat az alábbi társulásoknak tagja:
a) Esztergom Többcélú Kistérségi Társulás
b) Duna Vértes Köze Hulladékgazdálkodási Társulás

IX. fejezet
Népszavazás, a lakossággal való kapcsolattartás formái
41. §

A helyi népszavazás szabályairól a helyi népszavazásról, népi kezdeményezésről szóló 6/1992. (III.17.) rendelet rendelkezik.14


[14]. Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

42. §

  (1)   A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:
      a) a fontosabb döntések előkészítése során véleménynyilvánításra,
      b) a közvetlen tájékoztatásra,
      c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.
  (2)   A falugyűlést a polgármester hívja össze, legalább 250 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.
  (3)   A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé az önkormányzat hirdetőtábláján. A kezdeményezés benyújtását követő 10 napon belül kerül sor a falugyűlés összehívására. A falugyűlésen ismertetni kell a pénzügyi gazdálkodás helyzetét.
  (4)   A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek:
      a) településrendezéssel, településfejlesztéssel,
      b) a település kultúrájával,
      c) a település oktatásával
      kapcsolatosak.
  (5)   A falugyűlést a polgármester vezeti.
  (6)   A falugyűlés a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.
  (7)   A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.
  (8)   Amennyiben több vélemény vagy hozzászólás nem érkezik, a polgármester összefoglalja röviden az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.15

 [15] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

43. §

(1) A képviselő-testület évente legalább egyszer közmeghallgatást tart, melyen az állampolgárok és a településen érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést, javaslatot tehetnek.
(2) A közmeghallgatás időpontját legalább egy héttel előbb közzé kell tenni plakátokon, hirdetményeken.
(3) A közmeghallgatáson felmerült kérdésekre a polgármester, a jegyző vagy megbízottja érdemi választ adhat. Bonyolultabb ügy vizsgálatával a képviselő-testület megbízza a polgármestert vagy a tárgy szerint érdekelt bizottságot. Vizsgálat elrendelése esetén a közérdekű javaslattevőt fel kell kérni a vizsgálatban való részvételre, vagy lehetővé kell tenni számára, hogy a vizsgálatot figyelemmel kísérje. Nagyobb jelentőségű közügyekben a lakosságot tájékoztatni kell az intézkedésről vagy annak eredményéről.

44. §

(1) Az állampolgári közösségek, önszerveződő csoportok, társadalmi szervezetek az érdekkörükbe tartozó önkormányzati közügyekben, közszolgáltatásokban kezdeményezhetik a tervezett döntésekről a tájékoztatást, az e célból szervezett rendezvényeken pedig, véleményt nyilváníthatnak.

45. §

(1) A képviselő-testület - a költségvetésben meghatározott összeg erejéig anyagilag is támogatja a lakossági önszerveződő közösségek tevékenységét, illetőleg az ilyen közösségekkel együttműködik. Az együttműködés formái:
            a) részvétel a közösség összejövetelein,
            b) a képviselő-testület ülésén való tanácskozási jog biztosítása.

46. §

(1) A lakossággal való élő és szorosabb kapcsolattartást szolgálja az önkormányzattal összefüggő híreknek, a helyi újságban és az önkormányzat honlapján történő megjelentetése.

X. fejezet
Záró rendelkezések
47. §

 Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.16


[16] Módosította a 7/2015. (V.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. május 27-én.

48. §

Az SZMSZ hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az Pilismarót Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2003. (IV.28.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

49. §

(1) Az SZMSZ mellékleteinek folyamatos vezetéséről, naprakész állapotban tartásáról a jegyző gondoskodik.

Pergel István Csaba
polgármester
Balázs Márta
jegyző

 

 

 

1. melléklet
 

      Pilismarót jelképei

 

1. A címer ábrája:

cimer.jpg
 
2. melléklet

 

Képviselő-testület által polgármesterre átruházott,
önkormányzati feladat- és hatáskörök:

Polgármesterre átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörök:

1)17 Ellátja a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2015. (II.24.) önkormányzati rendeletben meghatározott feladatok- és hatásköröket.
2)18
3) Egyéb igazgatási hatáskörök.
a) Dönt a közterület-használati hozzájárulás iránti kérelemről
b) Dönt az önkormányzat tulajdonában lévő közterületek filmforgatási célú használatának engedélyezéséről
c) Megállapítja a jogellenes közterület-használatot, dönt az attól való eltiltástól és a jogellenes használat miatt fizetendő díj összegéről
4) Gazdálkodással kapcsolatos feladat- és hatáskör
Az önkormányzati tulajdon és vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint a polgármester hatáskörébe tartozik:
    a) 500.000.- Ft, értékhatár alatti ingóságok és vagyoni értékű jogok
    aa) elidegenítése, szerzése, hasznosítása,
    ab) megterhelése,
    ac) vállalkozásba való bevitele.
 

[17] Módosította: 4/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. február 26. napjától.
[18] Hatályon kívül helyezte: 4/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. február 26. napjától.

3. melléklet

 

Képviselőtestület által jegyzőre átruházott
önkormányzati feladat- és hatáskörök:

 

Jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök:

Közúti közlekedési igazgatás területén:

1) Gyakorolja a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 12. § (5) bekezdésében, 34. § (2), (4), (5) bekezdésében meghatározott közútkezelői hatásköröket.
2) Gyakorolja a Hegyvidéki Önkormányzat tulajdonában és kezelésében lévő helyi közutak tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 34. § (3) bekezdésében, 36. § (1), (3) bekezdésében, 37. § (2) –(3) bekezdésében, 41. § (2) bekezdésében, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) bekezdésében és 43. § (1) bekezdésében meghatározott közútkezelői hatásköröket.

 

3/A. melléklet a 11/2014. (XII.16.) önkormányzati rendelethez19
 

Képviselő-testület által a Pilismaróti Települési Értéktár Bizottságra átruházott,
önkormányzati feladat- és hatáskörök:

 

  1. A Bizottság feladat- és hatáskörét a magyar nemzeti értékek és a hungarikumok gondozásáról szóló 2012. évi XXX. törvény (továbbiakban: Htv.), valamint a nemzeti értékek és a hungarikumok gondozásáról szóló 114/2013. (IV. 16.) Korm. rendelet (továbbiakban Hkr.) tartalmazza, tevékenységét a Htv. és a Hkr. előírásai, valamint e szabályzatban foglaltak szerint végzi.

 

  1. A Bizottság feladatai:

2.1   a települési értékek megőrzéséről és szélesebb körben történő megismertetéséről való gondoskodás (pl. évente a gyűjtemény közzététele a helyi sajtó vagy az önkormányzati honlap útján, stb.),
2.2   a  helyi települési értékek körének meghatározása, szükség szerint módosítása, a Települési Helyi Értékek Gyűjteményének összeállítása,
2.3   javaslattétel a Bizottság működéséhez kapcsolódó pénzeszközök biztosítására és felhasználására Pilismarót Község Önkormányzat Képviselő-testülete felé,
2.4   félévente - legkésőbb a félévet követő hónap utolsó napjáig - a képviselő-testület tájékoztatása,
2.5   Hungarikumok Gyűjteményébe való felvételre való javaslattétel.”


[19] Módosította: 1/2017. (I.31.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2017. február 1-től. 

 
4. melléklet
 

A Pilismarót Község Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:20

011130   Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220   Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013320   Köztemető-fenntartás és - működtetés
013350   Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360   Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
016080   Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
041231   Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232   Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233   Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
042220   Erdőgazdálkodás
045120   Út, autópálya építése
045160   Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
045170   Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
066010   Zöldterület-kezelés
066020   Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
064010   Közvilágítás
072111   Háziorvosi alapellátás
072311   Fogorvosi alapellátás
074011   Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
074031   Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032   Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030   Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082091   Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092   Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082044   Könyvtári szolgáltatások
083030   Egyéb kiadói tevékenység
096015   Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben21
096025   Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben22
104042   Gyermekjóléti szolgáltatások23
107054   Családsegítés24
106020   Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107051   Szociális étkeztetés

 


[20] Módosította: 4/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. február 26. napjától.
[21] Módosította: 4/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. január 1. napjától.
[22] Módosította: 4/2015. (II.24.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. január 1. napjától.
[23] Módosította: 18/2015. (XII.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2016. január 1. napjától.
[24] Módosította: 18/2015. (XII.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2016. január 1. napjától.